Wednesday, March 23, 2011

serpihan hari -hari yang mengugah relung hati




mengutip serpihan hari-hari indah bersama-Mu yang masih tersisa

ingin aku berlari ke langit Ilahi memburu Maghfirah-Mu

merintih agar Engkau menerima taubat hamba-Mu

mengoyak cebisan nafsu yang membakar diri dalam uzlah muhasabah

bersujud dalam tafakur

YA Rabbul Izzati,

aku ingin terus sujud menghadap-Mu

menadah tangan memohon keampunan dari-Mu

rengkuh aku Ya Rabb , rengkuh aku erat dalam dakapan -Mu .

dalam dingin subuh yang mencucuk ke tulang hitam

dalam penantian waktu menghitung Syawal

manusia hanyut dipukul tsunami hedonisme dan al wahn yang tanpa sadar meruntuhkan benteng IMAN

perginya RAMADHAN justeru tidak membawa makna

bahkan disambut dengan dendangan muzik-muzik bingit

yang hadirnya mencalit palit-palit lumpur di relung hati

rumah-rumahMu kosong,gersang tanpa lantunan kalam-Mu

sepi tanpa jamaah yang mengimarahkannya

terbersit di sudut jiwaku , apakah di hayat yang lain aku masih dapat menjamah kemanisan RAMADHAN ?

kerna aku ingin terus sujud dalam tafakur cinta-Mu

meratib untaian ukhuwwah dalam keteguhan IMAN

semoga kita diberi ruang dan peluang untuk bertemu dengan RAMADHAN al-mubarak dalam titik-titik hayat yang belum tahu dimana penghujungnya..

ya ukhti, ya rafik ,wahai sahabat yang kucintai kerana ALLAH ,

Semoga Ramadhan ini merungkai simpulan dosa yang mencemar di hati dan membentuk diri menjadi insan rabbani yang sentiasa

bermujahadah untuk menegakkan kalimah Allah ..



'' Dan kehidupan dunia ini, hanyalah permainan dan senda gurau . sedangkan negeri akhirat itu , sungguh lebih baik bagi org2 yg bertakwa.Tidakkah kamu mengerti ? '' ( AL-AN'AM ; 32 )

maafkan diri ini andai kata 2 yang diucap mengguris hati kecil sahabat2, sikap yang kurang disenangi , dan peribadi yg kurang sempurna..

sesungguhnya sahabat yg baik itu selalu mengingatkan kita kepada ALLAH , Dan aku mengharap teguran positif dari sahabat2


No comments:

Post a Comment