Friday, October 28, 2011

Adik kecil yang berbakat unik (^_^)


Semalam saya dikejutkan oleh seorang budak perempuan berumur 15 thn,saya mengukir senyum gembira tatkala tangannya menghulurkan sekeping lukisan  .Lukisan seorang doktor .dan yang istimewanya ,terukir nama saya  disitu .Terima kasih my dear..Dhiya ,cucu kepada pesakit di wardku .

Dhiya mempunyai bakat yang sangat mengagumkan ,lukisannya sangat indah biarpun hanya dilakar di atas kertas A4 shj .
Entah macam mana , aku mengambil kesempatan  melihat hasil kerjanya  yang yang kemas dan unik itu .ternyata Dhiya sebenarnya sangat berbakat melukis kartun ,dan yang menjadi kegemarannya adalah melukis kartun Jepun ...minatnya tidak berhenti setakat itu ,malahan ,dia juga mahir menulis bahasa Jepun.
Anak kecil yang bijak dan berbakat .Moga dengan sentuhan bakatmu ,kelak ,kau bakal mengukir nama untuk menghasilkan kartun -kartun yang membawa mesej dakwah.InshaAllah ,pasti bakat yang mengalir itu tidak sia-sia ,kerana biarpun nampak kecil di mata manusia ,namun besar nilaiannya disisi Allah SWT .



lukisan pertama yang kuterima ...


luksan kedua ,i love this picture .

she actually is not used to draw  cartoon wearing a hijab.Alhamdulillah ,Dhiya cuba juga melukis kartun bertudung ,and surprsingly ,it turn out to be a nice drawing ..dalam hati nuraniku terbersit ,moga adik ini nanti meneruskan usahanya dalam bidang dakwah ..melukis untuk memberitahu dan melukis untuk berkongsi ilmu..


No comments:

Post a Comment